MLL 100

14.1.2020

MLL100

Satavuotiasta Mannerheimin Lastensuojeluliittoa juhlitaan valtakunnallisesti ja paikallisesti läpi vuoden 2020.

Suurimmat kekkerit järjestetään varsinaisena syntymäpäivänä 4. lokakuuta, kun Koko Suomen lastenjuhlia vietetään eri puolilla maata. Koko Suomen lastenjuhlissa lapset ovat tärkeimmät kunniavieraat. Lastenjuhlien järjestelyistä vastaavat MLL:n paikallisyhdistykset.

Valtakunnallisten tapahtumien lisäksi yhdistykset ja piirit järjestävät monia paikallisia ja alueellisia tapahtumia pitkin vuotta. Lisätietoa näistä saa oman alueen yhdistyksistä.

Juhlavuoden seminaari helmikuussa

MLL 100 -juhlavuoden seminaari ”Kansalaiset ja järjestöt parempaa huomista rakentamassa” on kaikille avoin ja maksuton tapahtuma, joka järjestetään keskustakirjasto Oodin Maijansalissa Helsingissä 7. helmikuuta.

Juhlavuoden seminaari käsittelee sekä historiaa että kansalaisyhteiskunnan nykytilaa ja tulevaisuutta. Seminaarin loppuosa on kansalaisyhteiskunnan nykytilaa käsittelevä paneeli.

Liittokokous kesäkuussa

MLL:n liittokokous järjestetään joka kolmas vuosi ja järjestämispaikkakunta aina vaihtuu. Juhlavuoden liittokokous järjestetään Helsingissä 13.–14. kesäkuuta, jolloin liittoyhteisö juhlii satavuotiasta.

Avoimet ovet keskusjärjestössä marraskuussa

Keskusjärjestö avaa ovensa Helsingin Kalliossa Lapsen oikeuksien päivänä 20. marraskuuta 2020. Kaikilla halukkailla on silloin mahdollisuus tutustua järjestöön ja siihen, mitä MLL tekee 2020-luvulla lapsiperheiden hyväksi.